kontakt
behandling

Åbningstider

Mandag, onsdag og torsdag kl. 8.00 - 18.00
Tirsdag kl. 8.00 - 19.00
Fredag kl. 7.30 - 14.30

Kontortid: alle hverdage kl. 8 - 14

Åbningstider i julen:  
Vi holder julelukket fra d. 23. december til og med d. 1. januar.
I har dog stadig mulighed for at træffe os på tlf. 23106820, hvor der er telefontid hverdage mellem kl. 09.00 og 10.00.

Tidsbestilling og -afbestilling
Tlf. 97 32 01 56

Telefonerne er åbne fra kl. 8.00 - 12.00 og igen fra kl. 12.30 - 14.00

Fysioterapi

Hos FysioDanmark er du i de bedste hænder:

  • Du bliver tilbudt de bedste og nyeste behandlingsmetoder.
  • Du er sikret behandling af veluddannede og fagligt dygtige medarbejdere.
  • Du sikres samme høje behandling i hele Danmark på alle vores 60 klinikker.

En vigtig del af FysioDanmark-samarbejdet at dele viden og erfaring på tværs af klinikkerne. Dette gør, at du som patient hos en FysioDanmark-klinik altid kan være sikker på, at du modtager den bedst mulige behandling baseret på den nyeste faglige viden.

Klinikken skiftede navn fra Ringkøbing Fysioterapi til FysioDanmark Ringkøbing i foråret 2016
Det sker som led i en ensartet kvalitet og markedsføring i FysioDanmark-kædesamarbejdet, som klinikken har været en del af siden 2010.
Se mere under FysioDanmark.dk 

Klinikken har parkeringspladser lige uden for døren, og der er handicapvenlige adgangsforhold.
Klinikkerne har overenskomst med den offentlige sygesikring, hvilket betyder, at du får dækket 40% af udgifterne til din fysioterapi (grp. 1). Det sker helt automatisk, hvis du har en henvisning fra din praktiserende læge.

Udover behandling og træning har klinikken mulighed for at rådgive og udføre sundhedsfaglige opgaver for virksomheder.

Klinikken udbyder også sundhedsfaglige kurser og foredrag.
Se mere her

logo_mk_hjemmeside_intranet

 

 

Facebook news

Ønsker du mere overskud i hverdagen?

Kondition handler ikke bare om, at kunne løbe længere og hurtigere - men har i høj grad indflydelse på hvordan du klarer din hverdag.

Hvorfor skal jeg forbedre min kondition?

Når du træner dit kredsløb – konditionen – sker der en række positive processer i kroppen. Blandet andet bliver hjertet stærkere og kan slå mere blod ud per slag og åndedrætsmusklerne bliver mere udholdende.
Kondition har en betydelig sammenhæng med vores sundhedstilstand. Undersøgelser viser at risikoen for tidlig død reduceres væsentligt hos mennesker med en god kondition og beskytter ligeledes mod en række sygdomme, eks. type 2 diabetes m.fl.
Alder er ingen hindring en 60 årig har et lige så stort potentiale for at forbedre sin kondition som en 20 årig.

Hvilken motionsform er bedst?

Hjertet er ligeglad med hvilken motionsform du vælger. Det gælder bare om at få intensiteten i vejret. Vælg gerne en aktivitet som aktiverer de store muskelgrupper: Ben-, arme-, mave- og rygmuskulaturen.
Vælg en træningsform der er sjov og gør dig forpustet.

Hvad skal der til?

I princippet er al aktivitet der øger pulsen, konditionstræning – godt.
Det gælder først og fremmest om at komme ud og bevæge sig og blive forpustet.
Effektivitet og intensitet hænger sammen.
Ved moderat intensitet, som er fysisk aktivitet hvor du bliver lettere forpustet, men hvor samtale er mulig kan du bedre din kondition med ca. 15 % over 6 måneder. Med høj intensitets træning kan du opnå samme effekt på 2 måneder.
Sundhedsstyrelsen anbefaler voksne mindst 30 minutters moderat aktivitet om dagen og lægger man hertil 2 x 20 minutters aktivitet ind - om ugen - med høj intensitet, som varer mindst 10 minutter af gangen, lever man op til anbefalingerne.

Hvilke aktiviteter træner konditionen?

Det gør det at cykle, gå på trapper, løbetur, rosport, fodbold, stavgang, vandgymnastik, svømning, cross fit, squash og alle andre aktiviteter der gør dig forpustet.

Hvad skal jeg ellers være opmærksom på?

Byg langsomt din form op og varier gerne træningen, det vil reducere risikoen for skader og holde motivationen oppe. Vælger du et hårdt træningspas skal du lægge en lettere aktivitet ind mellem, så kroppen kan komme sig. Effekten af eksempelvis cykeltræning forbedres også, hvis du lægger muskelstyrketræning ind mellem cykelturene.

God aktivitetslyst og husk - at vedholdenhed lønner sig.
...

FysioDanmark Ringkøbing har delt FysioDanmarks Kom i form til skiferien.

FysioDanmark
...

Skal du på skiferie i år? Du kan med fordel starte træningen nu – så mindsker du risikoen for skader. Skiløber og OL-deltager, Christoffer Faarup, guider dig her til, hvordan du effektivt kommer i form til pisterne. Følg med her på siden, hvor vi vil dele flere træningsvideoer med jer.

Birgit Juelsgaard likes this

View previous comments

Jytte BøghInez Johansson😊

4 weeks ago   ·  1
Avatar

Comment on Facebook

FysioDanmark Ringkøbing har delt FysioDanmarks opslag. ...

Døjer du med knæproblemer? FysioDanmark tilbyder skadesudredning, skræddersyet behandling og genoptræning. Find din lokale klinik her, og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig: fysiodanmark.dk/find-klinik/

Fysioterapeut Lasse Andsbjerg har været ude i en række virksomheder for at lave en vurdering af den enkelte medarbejders arbejdsplads. Typisk indledes der med et foredrag om de mekanismer man skal være opmærksom på - inden den individuelle gennemgang.
Går du og tænker at det kunne være nyttigt for dig og din arbejdsplads er du meget velkommen til, at kontakte klinikken på 97 32 01 56, til en uforpligtende snak.
...

FysioDanmark Ringkøbing har delt FysioDanmarks opslag. ...

4 LETTE ØVELSER MOD NAKKE- OG SKULDERSMERTER Oplever du smerter i nakke, skuldre og arme i forbindelse med kontorarbejdet? Her er fire effektive elastikøvelser, der styrker musklerne og fjerner smerterne. Følg billedserien, og gennemfør øvelserne tre gange i løbet af ugen – det tager 5-10 minutter pr. gang, og kan forbedre din hverdag betydeligt. Få flere gode øvelser hos din lokale FysioDanmark-klinik: fysiodanmark.dk/find-klinik/